Lahden museot dokumentoi poikkeusaikaa

Koronaviruksen aiheuttama poikkeusaika on ainutlaatuinen vaihe Suomen historiassa, minkä vuoksi museot koko Suomessa keräävät muistitietoja ja valokuvia tältä keväältä.

Lahden museoiden valtakunnallisena tallennusvastuuna on ikänsä perusteella eläkkeellä olevien elämänpiirin dokumentointi. Tämän vuoksi Lahden museot suuntaavat koronavirukseen liittyvien muistojen ja tunnelmien keruun ikäihmisiin ja heidän läheisiinsä. Museo haastattelee sekä kerää poikkeusaikaan liittyviä havaintoja, tunnelmia ja muistoja. Museon valokuvaaja tallentaa näkymiä Lahdesta ja ympäristökunnista.

Tekstit ja kuvat tallennetaan museon kuva- ja arkistokokoelmiin tutkimuskäyttöä varten. Muistitiedon ja valokuvien keruuaika on 6.4.–15.6.2020.

Lisätietoja antavat:

Sari Kainulainen