Museorakennusten korjaaminen – haasteet ja toimivat käytännöt

Tapahtuma on päättynyt

Museorakennuksiin ja niiden ylläpitoon liittyy monia käytännön kysymyksiä, kuten käytettävissä olevien resurssien vaikutus korjaushankkeisiin, osaavien tekijöiden saatavuus sekä oikeiden materiaalien ja työtapojen valinta. Mitkä ovat onnistuneen korjaushankkeen edellytykset, ja mitä etua on yhteistyöstä museorakennusten ylläpidossa ja korjaamisessa?

Lahden museot/ Päijät-Hämeen alueellinen vastuumuseo järjestää perinteiseen suomalaiseen vesikattorakentamiseen liittyvän keskustelutilaisuuden. Tapaamisessa Lahden museoiden korjausrakentamisen asiantuntija Anssi Malinen kertoo muun muassa perinteisistä suomalaisista vesikatoista.  Tilaisuudessa pohditaan keskustelevalla otteella museorakennusten korjaamiseen liittyviä näkökulmia.

Jos olet mukana yhteisössä, joka ylläpitää museorakennuksia, tule mukaan! Ilmoittautumiset 3.12.2021 mennessä suoraan Anssi Maliselle, anssi.malinen@lahti.fi  tai puhelimitse 044-482 6372.