Päheet museot – museoviikko Päijät-Hämeessä

Päheet museot – museoviikko Päijät-Hämeessä tuo runsaasti tapahtumia maakunnan museoihin kesä-heinäkuussa. Viikon aikana on tapahtumia, toimintaa ja avoimia ovia ympäri maakuntaa.

Päiväkohtaisen ohjelman löydät kevään kuluessa täältä: lahdenmuseot.fi/paheetmuseot/

Päheet museot – museoviikko Päijät-Hämeessä täyttää alueen museot tapahtumilla kesä-heinäkuun vaihteessa 29.6.-7.7.2024. Tarjolla on elämyksiä ja nostalgiamatkoja menneeseen, toimintaa ja tekemistä lapsille ja koko perheelle.

Tänä vuonna luvassa on eläimellistä menoa, sillä Päheet museot –viikon teemana ovat eläimet. Iso osa kotiseutumuseoiden esineistä liittyy tavalla tai toisella eläimiin, mutta eläinteemaa lähestytään tulevana kesänä myös muun muassa taiteen kautta. Eläinaiheisilla tapahtumilla halutaan houkutella erityisesti lapsiperheitä tutustumaan lähialueen paikallismuseoihin.

Päheet museot – museoviikossa Päijät-Hämeessä ovat mukana paikallismuseot ympäri maakuntaa. Viikon toteutusta koordinoi Lahden museot alueellisena vastuumuseona yhdessä Päijät-Hämeen museoiden työryhmän kanssa.

Tietoa Päheet museot -viikon tapahtumista saat seuraamalla Päheiden museoiden verkkosivua ja Lahden museoiden sosiaalisen median kanavia sekä viikkoon osallistuvien museoiden sosiaalisen median kanavia.

Lisätietoja:

Vastuumuseotutkija Marja Lähteenmäki, marja.lahteenmaki@lahti.fi, 044 482 6922