Päheet museot – Museoviikko Päijät-Hämeessä

Tapahtuma on päättynyt

Ensi kertaa järjestettävä Päheet museot – museoviikko Päijät-Hämeessä täyttää alueen museot tapahtumilla ja toiminnalla. Luvassa on elämyksiä moneen makuun: opastuksia, musiikkia, kävelykierroksia, taiteilijatapaamisia, avoimia ovia sekä tietenkin tekemistä lapsille ja koko perheelle.

Tutustu tarkemmin museoviikon ajantasaiseen ohjelmaan: Päheet museot -museoviikon ohjelma

Koska olet viimeksi käynyt koti- tai kesämökkipaikkakuntasi museossa? Museoviikko kutsuu tutustumaan maakunnan museoihin. Päheet museot -viikolla on tarjolla runsaasti ohjelmaa maksutta tai museon lipun hintaan sisältyen. Useisiin kohteisiin on myös ilmainen sisäänpääsy Päheet museot -viikolla, joko yhtenä tai useampana päivänä. Astu museoon!

Päheet museot – museoviikossa Päijät-Hämeessä ovat mukana Asikkalasta Antin Automuseo, Asikkalan kotiseutumuseo, Danielson-Kalmarin huvila, Häggin eläintäyttämön museo, Päijännetalo, Päijät-Hämeen Ilmailumuseo, Urajärven kartanomuseo ja Vääksyn vesimylly- ja sähkövoimalaitosmuseo, Hartolasta Itä-Hämeen museo, Heinolasta Heinolan kaupunginmuseo ja taidemuseo sekä Lääninkivalteri Aschanin talo, Hollolasta Hollolan ja Hämeenkosken kotiseutumuseot, Iitistä Iitin kotiseutumuseo ja Kirkonkylän kylätalo, Kärkölästä Kärkölän kotiseutumuseo, Lahdesta Hiihtomuseo, Radio- ja tv-museo Mastola, Sotilaslääketieteen museo, Suomen Melontamuseo ja Suomen Moottoripyörämuseo, Orimattilasta Orimattilan taidemuseo ja kotiseutumuseo, Padasjoelta Padasjoen kotiseutumuseo ja Sysmästä Suomen Harmonikkamuseo ja Sysmän kotiseutumuseo.

Päheet museot – Museoviikko Päijät-Hämeessä 5. – 11.7.2021 on osa Lahden ympäristöpääkaupunkivuoden virallista ohjelmaa.

Viikon tapahtumat järjestetään vastuullisesti noudattaen voimassaolevia rajoituksia ja viranomaisten ohjeistuksia koronatilanteeseen liittyen.

Huom! Vain osa museokohteista/rakennuksista on esteettömiä. Varmistathan tarvittaessa ennen vierailua ko. museoista kohteen esteettömyyden.