Perinteisen keittomaalin valmistus ja maalaustalkoot

Tapahtuma on päättynyt
Tule oppimaan maalinkeiton niksit ja osallistumaan arvokkaan rakennuksen kunnostukseen!

Kiinnostaako perinteisen keittomaalin valmistus? Lahden museot järjestää perinteisen keittomaalin valmistustapahtuman ja maalaustalkoot Nastolan kotiseutumuseolla. Tapahtumassa voi tutustua keltamultamaalin valmistamiseen ja halukkaat pääsevät maalaamaan kotiseutumuseon toista rakennusta, Kopoon taloa.

Siveltimeen ei ole pakko tarttua, vaan tapahtumaan voi tulla myös katsomaan ja oppimaan. Paikalla on Lahden museoiden korjausrakentamisen asiantuntija, joka ehtii maalin keiton ohessa myös vastailla vanhojen rakennusten korjaamiseen liittyviin kysymyksiin.

Maalaamiseen osallistuvien kannattaa varustautua työhanskoilla ja sopivalla vaatetuksella. Sateisen kelin sattuessa maalaamista voidaan joutua rajoittamaan, mutta maalin valmistus onnistuu huonommallakin säällä.

Korjausrakentamisen asiantuntija Anssi Malinen
anssi.malinen@lahti.fi, p. 044-4826372