Päheet museot tulee taas – ilmoittautuminen viikolle on nyt auki!

Danielson-Kalmarin huvilamuseo on yksi Päijät-Hämeen monista paikallismuseoista. Kuva: Tiina Rekola, Lahden museot.

Päheet museot – museoviikko Päijät-Hämeessä on maakunnan museoiden yhteinen tapahtumaviikko, joka järjestetään taas heinäkuun alussa 1.-9.7.2023. Päijät-Hämeen alueen museot voivat nyt ilmoittaa tapahtumansa mukaan viikon ohjelmaan.

Lomake museoiden tapahtuma- ja avoinnaolotietojen ilmoittamista varten on avattu Lahden museoiden sivuille ja löytyy osoitteesta: https://www.lahdenmuseot.fi/paheetmuseot/ilmoitamuseo/. Lomakkeella voi ilmoittaa tiedot museon tapahtumista, avoimista ovista ja/tai aukioloajoista Päheet museot -viikolla. Tarkemmat tiedot osallistumisesta löytyvät ilmoittautumissivulta.

Viime vuonna museoviikon aikana järjestettiin 140 tapahtumaa ja/tai avointen ovien päivää ympäri maakuntaa. Tuhansia kävijöitä kerännyt tapahtumaviikko järjestetään tänä kesänä jo kolmatta kertaa.

Museoviikon teemana on arvokas arki. Päheet museot -viikon päiväkohtainen ohjelma julkaistaan kesäkuun alussa Lahden museoiden sivuilla. Tietoa viikon tapahtumista saa myös seuraamalla Lahden museoiden sosiaalisen median kanavia ja maakunnan museoiden omia verkkosivuja.

Lisätiedot:

Marja Lähteenmäki

Elisa Lindell

Alueellinen taidemuseotyö ja julkinen taide

Päheet museot – museoviikko Päijät-Hämeessä

Museoviikko järjestetään vuosittain heinäkuun alussa. Viikolla on runsaasti tapahtumia, toimintaa ja avoimia ovia maakunnan museoissa.

Ilmoittautuminen museoviikkoon on käynnissä ja ohjelma julkaistaan kesäkuun alussa.